18.11.2009

Hello
Nu tänker jag klaga lite för att jag tycker att det är dåligt med falsk marknadsföring...
Min mamma tyckte att det skulle vara bra att panta in lite smycken som hon inte använder så då tänkte hon testa "Sms guld" som det går ganska mycket reklam om på radio och tv tror jag, men men i reklamen så säger dom "från guld i byrålådan till pengar på kontot inom 24 timmar" och det är fan BULLSHIT mamma fixade så att hon skulle få sina smycken värderade men efter att hon hade postat smyckena så tog det typ 3-4 dagar innan hon fick sms om hur mycket som dom var villiga att ge för guldet så då tog mamma emot budet, efter det skulle pengarna bara komma in på kontot men nu har det gått ca en vecka och mamma har fortfarande inte fått några pengar...
Så mamma plockade upp telefonen och ringde till dom, för hon undrar ju vad som händer..
Det var en kvinna som svarade och mamma var lite irriterad så hon sa som hon tyckte och tänkte och då sa

kvinnan -du kan bara få pengar direkt på kontot om du har e-legetimation
mamma -men jag har ju e- legitimation
kvinnan -viken bank?
mamma -handelsbanken.
kvinnan - men vi har bara avtal med Telia och Nordea
mamma -varför framkommer inte det i eran reklam?
kvinnan -.....
mamma -jag tycker att det är falsk marknadsföring och det är inte snällt mot konsumenten...!?!

Med följd av att min mamma la på luren utan att säga hej då och det är inte ofta som mamma för då förutom när hon är riktigt arg...
Så efter det "roliga" samtalet så fik mamma veta att hon skulle få ett avi om 4 bankdagar men då visar det sig att mamma får sina pengar typ på fredag nästa vecka....
Så mycket för "från guld i byrålådan till pengar på banken inom 24 timmar" känns bättre att säga "från guld i byrålådan till pengar på kontot inom 2 veckor"...
Och mamma gillar inte lurenderjjare så hon skrev ett mail till konsument ombuds mannen där hon skrev ett ganska långt klago mail undertecknat LURAD!!!!
Nåja från det ena till det andra, min bror har skaffat en katt hon är super söt och jätte gosig...
så nu har både min bror och syster en katt var...

Kommentarer
Postat av: Helena

Det e bra av Monica att stå på sig...Säger vi inte ifrån så kommer de fortsätta kunna "lura" oss konsumenter.



O jag har skaffat katt... De kommer ta över världen!!! :D

2009-11-19 @ 09:25:29
URL: http://gonsan.blogg.se/
Postat av: emilia svärd

det har blivit någon form av katt mani

2009-11-21 @ 20:07:29
URL: http://nooshit.blogg.se/
Postat av: Lasse J

Skumt med SMS-Guld. Jag fick svar redan dagen efter att jag skickat in guldet. Men sen tog det en vecka tills pengarna kom, på postanvisning...

Jag tror att din mamma hade lite otur. De kanske har blivit lite FÖR populära i dessa taskiga tider.-)

2009-11-30 @ 00:26:52
URL: http://ljmedia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0