20.08.2009

Japp, så var det sista dagen på sommarlovet då...
Men jag är ju inte som alla andra, så jag sitter ju och längtar till skolan, men det är ju bara för att jag är rastlös...

Igår tillexempel så jobbade jag med min mamma på hennes jobb...
Det känns bra när man gör nått för att känna pengar, för sen när man får lönen så känns det bra för då har man ju gjort nått med sitt liv i alla fall...
Men det är ju jag och vissa människor tycker väl att det är skönt att bara gå hemma och få pengar av SoS t ex....
Men som sagt man får ju göra som man vill och jag bryr mig inte, jag vill ialla fall ha ett jobb och känna pengar...
Men man har ju ett år kvar på gymnasiet, och man måste ju gå i skolan idagens lägge för annars får man inget jobb om man inte har en utbildning, så då står man här nästan helt fatting...
Men jag ska fan ta mig i kragen och eventuellt skaffa mig ett helg jobb, för det funkar inte med att jag får underhållet + studiebidrag, det blir en summa på ca 2300 kr, men 1000 kr går till mamma som hyra...
Ekonomin går inte runt, tyvärr...
och då får man ta och fixa det på nått sätt och det enda sättet gör mig är att skaffa ett extra jobb efter skolan...

Ja ja nu tyckte jag att det blev lite deppigt så jag tar och berättar om nått annat, hum?

Förutom skolan så ska jag kanske kolla om jag kan få en extra kurs inom bartenderkunskap, för det är oxå en ska som jag tycker verkar kul att hålla på med...
Så jag ska börja att kolla runt om det finns nån som har någon kontakt eller vet nått om bartender yrket, och eventuellt så kanske det går att fixa så att man får lära sig...

Ne nu orkar jag inte att skriva mer så det får räcka för idag...
Så ha det så bra så länge..

Rock on!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0